8.1.2013

Tavaraa kirpparille?

Kiertelen itse aika paljon kirpputoreja, mutta en ole koskaan myynyt mitään kirpparilla. Olen tässä koko päivän yrittänyt siivota tätä meidän kämppää, mutta jämähdän aina siihen että tavarat joita olen laittamassa parempaan talteen eivät yksinkertaisesti mahdu mihinkään. Olen jo aika kauan ollut sitä mieltä että meillä on liikaa tavaraa, turhaa tavaraa, mutta minussa ja tuossa miehessäni asuu molemmissa sellainen pieni hamstraaja, joka ajattelee että "tätä voi vielä tarvita joku päivä..".
Vaatekomeron käyn kyllä säännöllisesti, kerran tai pari vuodessa, läpi ja vien UFF:lle ja Pelastusarmeijalle pari kassillista vaatteita. Tästä voisi päätellä että olen himoshoppaaja vaatteiden suhteen, mutta voi sanoa että en odellakaan ole. Minulla sattuu vain olemaan lähipiirissä henkilö joka lahjoittaa minulle vaatteita joita hän itse ei syystä tai toisesta pidä. Vaatteetkin voisi käydä taas läpi, mutta ne on nämä muut tavarat jotka joutaisivat pois. Rupesinkin käymään hyllyjä ja muita säilytyspaikkoja läpi, ja kävin kaikki rakkaat sisustuslehteni läpi ja karsin niistä suurimman osan pois (parhaat decot jäi, ja muutama muu hyvä lehti). Tulin myös siihen tulokseen että omat dvd:ni saisi lähteä, niitä kun luultavasti ei kuitenkaan tule katsottua koskaan. Jäljelle jäi pari sotaelokuvaa ja P.S. I love you, niistä en luovu.
Vaatteita, keittiötarvikkeita ja sisustusjuttuja voisin myös laittaa kiertoon.

Mutta, myydä kirpparilla vai viedä hyväntekeväisyyteen?
Olen sen verran laiska ihminen että hyväntekeväisyys kuullosta paremmalta vaihtoehdolta, mutta olisi kiinnostava tietää ostaisiko kukaan tavaroitamme kirpparilta. Toisaalta hyvät kirpputorit ovat aika kalliita täällä Turussa, ja niihin on aika pitkä jonotusaika. Ainakin niin olen ymmärtänyt. No, katsotaan...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti