20.8.2012

Omatunto

He, jotka tuntevat minut hyvin, tietävät miten helposti minulle tulee huono omatunto. Mielestäni se ei ole normaalia, ja se on alkanut vaikuttaa arkeeni huonolla tavalla.

Tässä esimerkki:
Jos saan kaupassa liikaa rahaa takaisin maksaessani ostokseni, vaikka kyse olisi vain parista eurosta, minun täytyy viedä ylimääräiset rahat takaisin kauppaan. Jos en tee sitä, minut valtaa syyllinen tunne ja huono omatunto joka kestää hyvin hyvin pitkään. Niin pienestä asiasta.

Ennen kesäloman alkua meillä oli koulussa viimesienä päivänä tilaisuus jossa opettajat ja oppilaat saavat antaa palautetta kuluneesta vuodesta ja sen sisältämistä kursseista. En ensin meinannut sanoa mitään, mutta kun kellään muullakaan ei ollut mitään sanottavaa, ja opettaja halusi meistä jotakin irti, ajattelin antaa vähän rakentavaa palautetta parista asiasta jotka ovat häirinneet minua jo pidemmän ajan. Yksi oli tehtävien ja portfolioiden palautusajan muuttaminen, toinen oli informaation huono kulku. Jostain syystä jotkut ottivat tämän henkilökohtaisesti ja olivat hyvin puolustelevia. Enkä todellakaan ollut tarkoittanut sitä niin.
No, mitä siitä sitten seurasi? Tämä ihana omatuntoni on tietenkin muistuttanut minua siitä joka ikinen päivä koko kesäloman ajan.. Ja kun asiat kasaantuvat siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää.


Onneksi minulla on tuo toinen puoliskoni joka ymmärtää kaikki oikkuni, ja voin olla oma itseni hänen seurassaan ilman että huono omatunto vaivaisi. Olet minulle tärkein.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti