16.9.2012

Outoja unia

Muistan yleensä aina (ainakin herättyäni) mitä unta olen yön aikana nähnyt. Voin sanoa että en viimeisen 10 vuoden aikana ole nähnyt yhtäkään "normaalia unta", sillä tarkoitan siis sitä että unessa tapahtuneet asiat olisivat jotekin realistisia. Viime yönä näin unta että asuin kadulla Pietarsaaressa, ja zombit hyökkäsivät yhtäkkiä. Kaupungissa syntyi kaaos ja kaikki yrittivät paeta, mutta kukaan ei oikein päässyt mihinkään kauas, vaan kaikki pyörivät siinä keskustan ympärillä. No, jostain syystä liikuin siellä yhdessä parin tyypin kanssa; toinen oli puhuva rotta/ihminen, ja toinen oli eräs Pietarsaarelainen puolituttu. Nämä olivat kai ystäviäni. Olimme menossa Skataan päin kun minulla iski kauhea karkkihimo, ja päätin pikaisesti kaiken kaaoksen keskellä poiketa Halpa-Hallissa. Siellä sain sitten hiiviskellä jottei zombit huomaisi minua. Paikka oli ihan pimeänä, rikottu ja muutenkin aavemainen. Loppujen lopuksi sain karkkini ja menin etsimään ystäviäni. Olin kuitenkin hukannut heidät, joten päätin mennä Skataan etsimään turvapaikkaa. Siellä oli muitakin ihmisiä piilossa. Jossain vaiheessa joku vahna mummeli avasi minulle ovensa. Kun astuin sisään, huomasin että siellä oli muitakin jotka olivat hakeneet turvapaikkaa, nimittäin Nalle Puh ja hänen ystävänsä. He olivat kiivenneet toistensa reppuselkään, koska luulivat että olisivat näin paremmassa turvassa. Kiipesin jonkun hyllyn päälle, ja menimme nukkumaan. Olin kuitenkin unohtanut lukita oven ja zombichihuahuat (kyllä, unessa oli sellaisiakin) olivat päässet sisälle. Ne raatelivat Nalle Puhin ystävineen ja mummeli juoksi pakoon. Tämän jälkeen heräsin.

Näen joka yö unta jossa on kaaosta, pelkoa, pakoilemista, kuolemaa ja syyllisyyden tunnetta. Ja vaikka kuinka epärealistisia unet olisivatkin, niin ne tuntuvat sillä hetkellä todellisilta. Ei siis kovin rauhoittavaa. Eikä ihme ettei ole yhtään levännyt olo kun herää...





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti